Saturday, September 19, 2009

kau ilhamku

虽然我是在马来地方长大,也在马来社会里工作,但我从不爱听马来歌,马来歌手也只认识SITI NURHALIZA…但昨天在车里,突然听到电台了这首…kau ilham ku…这首歌莫名其妙进入了我的心里,尤其是那旋律,好好听,让人容易上口。但最让我喜欢的是“kau ilhamku”这词所延伸出来的意义所在,“你是我的灵感”。好好。灵感,以前我以为只对爱创作爱艺术的朋友来得重要,而对于我这种没艺术天份的人,不用灵感的。后来,我发现原来爱生活也是需要“灵感”的,而最近超级爱生活的我,身边的事物,人,照片,电影几乎都成了我的灵感。所以,这首歌也送给爱生活的你,让我们一起爱生活,乐活

Man Bai - Kau Ilhamku
Beribu bintang di langit kini menghilang
Meraba aku dalam kelam
Rembulan mengambang kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah
Sedetik wajahmu muncul dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang ataupun rembulan
Terima kasih ku ucapkanIzinkanku mencuri bayangan wajahmu
Izinkanku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh…Andailah lagu ini mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh…Sekadar memori kita di arena ini
Kau ilhamku… kau ilhamku…

No comments:

Post a Comment